איי הבהאמאס – גיחה קטנה ממיאמי

כל מה שיש לדעת על הבהאמאס ודרכי ההגעה האפשריות ממיאמי

איי הבהאמאס מוכרים לכולנו מהסרטים או הסיפורים. אבל כמה באמת מכירים את קבוצת האיים המיוחדת והמרתקת הזו?

ההגעה לבהאמאס מישראל איננה כה פשוטה, ועל כן רבים בוחרים לשלב את הביקור כטיול יומי או ארוך יותר בעת שהות בארצות הברית. גיחה לבהאמאס דרך מיאמי היא אחת האפשרויות המועדפות על חלק גדול מהתיירים.

נסקור כל מה שיש לדעת על הבהאמאס ודרכי ההגעה האפשריות ממיאמי ובכלל.

איי בהאמאס - איים של מסתורין באוקיינוס האטלנטי

איי הבהאמאס הם בהחלט תופעת טבע ייחודית בעולם. לא פחות מ700 איים מרכיבים את קבוצת האיים העצומה הזו.

תוסיפו לכך יותר מאלף איונים (איים קטנטנים) ואין ספור שוניות צבעוניות ויפהפיות ותקבלו מחזה נדיר של מעין קשת שאורכה מעל 1200 קילומטרים על גבי האוקיינוס האטלנטי.

אלו הם למעשה האיים הקרובים ביותר לאדמת ארצות הברית. רק 80 קילומטרים מפרידים בין חופי פלורידה לצפוני מבין איי הבהאמאס.

מקור השם בהאמאס הוא מהמילה הספרדית "באיאמאר" (bajamar) שפירושו הים הרדוד. עם זאת שמה הרשמי של המדינה הוא "חבר העמים של איי הבהאמה" (Commonwealth of the Bahamas).

האיים אמנם אינם נחשבים לחלק מהאיים הקאריביים, אך בשל מיקומם נכללים לרוב במסלולי ההפלגות של ספינות הנופש העושות דרכן לקאריביים.

ההפלגות הקלאסיות הקצרות יותר היוצאות מפלורידה, מגיעות רק עד לחופי הבהאמאס. אלו מציעות לתיירים חופים משגעים כמו שאנחנו מכירים רק מהגלויות או הסרטים –

החופים עצמם נראים כאילו הם מלאכותיים. החול בהיר ונעים ביותר. המים בצבע כחול צלול לגמרי. החופים מסחריים ביותר ומציעים לנופשים את כל שלל הפעילויות האפשריות החל מספורט מים וכלה בעיסויים ופינוקים נוספים.

באופן כללי מותאמים החופים לתיירים האמריקאים המגיעים תכופות לאיים לטובת החופשה או כחלק מהפלגת נופש. האיים הפכו לפופולארים ביותר בקרב אנשי עסקים אמידים או עשירים אחרים,

ותפסו תדמית של איי תענוגות, בין השאר פוקדים את האיים לעיתים קרובות מפורסמים אמריקאים רבים.

איי הבהאמאס - תרבות עתיקה אל מול תענוגות החיים

בעוד הפונקציה המרכזית של האיים כיום היא אתר נופש עבור תיירים, בעיקר כאלה המגיעים מאמריקה ופוגשים חופים מושלמים ופינוקים כיד המלך, הרי שלאיים תרבות עתיקה ומסורתית מרתקת לא פחות.

זהו שילוב של תרבות אפריקאית שיבטית עתיקה, עם נגיעות בריטיות, זכר לתקופת השלטון האנגלי. השילוב הזה, בתוספת המנהגים המקומיים של הילידים יוצרים תרבות ייחודית וצבעונית. 

אבל כיום "מכרה" עצמה המדינה לטובת התיירות, וזהו באופן מובהק העיסוק המרכזי בקרב תושבי האיים. 

איי הבהאמאס - לצלול את תוך החוויה

ההיצע האדיר העומד לרשות התיירים בביקור בבהאמאס לא נגמר בחופים עצמם, אלא מתקיים גם בעומק האוקיינוס.

האיים מושכים אליהם צוללנים רבים בשל העושר העצום בנפלאות מתחת למים. כאן תוכלו לשחות עם דולפינים ואפילו לצלול לצד כרישים.

המים מסתירים גם אין סוף שוניות מרהיבות, אלמוגים מיוחדים ואף ספינות טרופות. בשל המים הצלולים ביותר, קיימת במימי האייים ראות מצוינת עד לעומק של כ60 מטרים – נתון מרשים ביותר.

איי הבהאמאס – כל כך הרבה איים.. לאן נוסעים?

"נסאו" (Nassau) היא בירת המדינה וממוקמת באי "ניו – פרובידנס", והיא גם היעד הנפוץ ביותר בקרב התיירים באיי הבהאמאס.

העיר השנייה מבחינת הפופולאריות היא "פריפורט" (Freeport ), אשר מהווה את העיר המרכזית באי "גרנד בהאמה".

מלבד שני האיים הללו, כל שאר האיים הרבה פחות מיושבים או מתוירים ונקראים בידי המקומיים "האיים החיצוניים" (Out Islands). מלבד איים אלו, מחזיקות חברות הספנות מספר חופים "פרטיים", במיוחד עבור התיירים העשירים אשר פוקדים הפלגות פאר אלו.

איי הבהאמאס - לצלול את תוך החוויה
איי הבהאמאס - לצלול את תוך החוויה

אז הגענו לאיי הבהאמאס. מה יש פה לעשות

אז כמובן שקודם כל ולפני הכל יש כאן חופים משגעים. חופים כאלו תראו לרוב רק על גבי גלויות או על מסך הקולנוע. קשה לתאר את החוויה בלי להיות כאן ממש. מלבד זה כמובן שלטובת התיירים קיימות עוד מספר אפשרויות לבקר ולהכיר את האיים.

אפשרויות אלו מתאימות ומותאמות בעיקר למבקרים אשר מגיעים על אחת מספינות הנופש לבהאמאס.

סיורים מודרכים ברכבים ממוזגים ברחבי האי היא האופציה המועדפת על רוב התיירים. בנסאו תוכלו ליהנות גם מטיול שנורקלים מרהיב. כל הטיולים כוללים איסוף והחזרה לנמל הספינות.

בפריפורט לעומת זאת תוכלו לצאת לסיור מודרך בפארק הלאומי "לוקאיאן" (Lucayan.) אלו הן רק הצעות לטיול אפשרי.

באופן כללי המקומיים מוכוונים לתיירים ומגלים גמישות רבה. לכל דבר יש כאן מחיר. ומי שמוכן לשלם, יקבל כמעט כל מה שהוא רוצה. 

הגעה לאיי הבהאמאס

בשביל להגיע לגן עדן, צריך לעבור מסע לא קטן. זה נכון לגבי מי שמעוניין להגיע לאיים הישר מישראל.

קיימת האופציה לעצירת ביניים באירופה או לחילופין בארצות הברית. מה שלא תבחרו, המסע ייקח לכם פחות או יותר יממה שלמה, כולל כל עצירות הביניים כמובן. 

ההגעה ממיאמי פלורידה שבארצות הברית לעומת זאת, פשוטה יותר באופן משמעותי. ראשית, הקרבה הפיזית הופכת את ההגעה למהירה, נוחה וזולה יותר.

שנית, ריבוי התיירים מארצות הברית, רובם מפלורידה, מביא לכך שטיסות רבות עושות את המסלול ממיאמי לאיי הבהאמאס ובחזרה. 

אופציה נוספת להגעה ממיאמי לאיי הבהאמאס היא בהפלגה. תוכלו כמובן לעלות על אחת מספינות הפאר להפלגה מלאה שתעבור גם בבהאמאס.

אבל אם אתם כבר במיאמי וברצונכם להגיע לאיים לכמה שעות, האופציה הפרקטית ביותר היא מעבורת שתיקח אתכם עד איים, ולרוב תאסוף ותחזיר אתכם לבית המלון. 

מזג האוויר באיי הבהאמאס

כיאה לאיים שמהווים תופעת טבע בפני עצמם, גם מזג האוויר פה איננו סטנדרטי. יש כאן מה שאוהבים לכנות, מזג אוויר טרופי עד "סאב – טרופי".

זה אומר שכל חודשי השנה נראים פחות או יותר אותו הדבר. ממוצע הטמפרטורות נע לרוב בין 20 ל30 מעלות במהלך היום, ויורד עד לכ18 מעלות בלילה.

כן הבנתם נכון, גם בלילות כאן חם. גשם תוכלו למצוא כאן בכל חודש בשנה, אך עדיין לא לעיתים קרובות. שמש תמצאו כאן לעומת זאת כמעט בכל יום. טמפרטורת המים מושלמת גם היא לטובת התיירים, כ20 מעלות בממוצע לאורך כל השנה. 

שאלות ותשובות חשובות על איי הבהאמאס - גיחה קטנה ממיאמי

חד משמעית כן. כדאי ואפילו מומלץ. החופים של הבהאמאס הם מחזה שלא רואים בכל יום או בכל מקום בעולם. אם אתם כבר במיאמי, שווה להקצות לפחות יום אחד לבהאמאס.

עבור תיירים הנמצאים במיאמי, מעבורת היא כנראה האופציה הטובה ביותר. מדובר לרוב בסירות ברמה גבוהה שעושות את הדרך בתוך כשעתיים לכל כיוון. חלק מן החברות ידאגו גם לאסוף ולהחזיר אתכם עד לבית המלון. 

טיסות רבות יוצאות ממיאמי לשדה התעופה שבאי קיימן. משך הטיסה כשעה וחצי. העלות משתנה לפי עונות השנה. 

בין כמה שעות לכמה חודשים. בכל מקרה, אם יש לכם הזדמנות לטייל לכאן אפילו ליום אחד, לכו על זה. מספר שעות באחד החופים או בשמורות הטבע הן בילוי נפלא ומומלץ. כמובן שאם מתאפשר לכם לבלות בבהאמאס תקופה ממושכת יותר, מה טוב. 

האנגלית היא השפה הרשמית של איי הבהאמאס. הניב הקריאולי בו משתמשים המקומיים יקשה עליכם לעיתים להבין. המקומיים נוטים לשלב מבטא אפריקאי ומילים באפריקאית אל תוך האנגלית. אך אל חשש, בכל מוקדי התיירות האנגלית של המוכרים ואנשי השירות טובה ומובנת. 

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבהאמס מתחילה כאן