שבוע וחצי בבהאמס בתקופת הקורונה

שבוע טוב לכולם! הייתי בבהאמס🏝בשבוע וחצי האחרונים ואשמח לתת המלצות ולספר את החוויה שלי שאני מקווה שתעזור לכם, הפוסט מאוד ארוך!
אנחנו זוג והגענו לבהאמס ביום חמישי לפני שבוע וחצי בערך. בגדול הגענו לקרוז של הרויאל קאריביאן והיה לנו כמה ימים לפני הקרוז ואחרי לטייל.

ויזה והצהרת בריאות📄
קודם כל הויזה של ההצהרת בריאות די ארוכה ומייגעת, צריך אלייה חצי שעה לפחות, הם שואלים מלא דברים עם הרבה דקויות, ברמה של מה הכתובת של המקום שעשינו בו בדיקת קורונה, איפה היינו ב6 שבועות האחרונים וכאלה.. מילאנו את ההצהרה ושלחנו, לאחר מכן הם צריכים לאשר אותה ולשלוח לנו מייל לגבי התשלום. לנו הם אישרו אותה לאחר 3-4 שעות, ממליצה לעשות יום לפני במקום עם אינטרנט טוב כי זה באמת דורש סבלנות ואצלנו זה קצת היה לחוץ כמה שעות לפני הטיסה, גם לא ידענו שצריך לאשר והכל חשבנו שהכל בבת אחת. לאחר שהם מאשרים את הויזה צריך לשלם, הרבה אנשים בקבוצה רשמו שהם שילמו 50$, לא יודעת מאיזו סיבה יצא שאנחנו שילמנו 70$ לאדם.

טיסות✈️
הגענו לבהאמס מפרו עם קונקשיין בפנמה, טסנו עם Copa Airlines. הטיסה הייתה לנו מאוד יקרה 490$, למי שיש ויזה לארה״ב זה יותר מוזיל את הכרטיס משמעותית ויש גם הרבה יותר טיסות לבהאמס.
נחתנו בשדה תעופה והם התעקשו לראות כרטיסי טיסה בחזרה לישראל, לא היו לנו והתבקשנו בחזור להראות להם כרטיסי טיסה בחזרה לארץ, אנחנו בטיול אחרי צבא ואנחנו כרגע לא יודעים מתי נחזור לכן עשינו כרטיס פקטיבי.
הם טוענים שחייב להראות להם כרטיס חזרה לארץ, ולא זה יכול לגרום לבעיות במהלך היציאה מהבהאמס.
ביציאה מהבהאמס טסנו גם עם אותה חברת תעופה.

לינה🛌
הגענו ושכרנו דירה בAirbnb למשל שני לילות, מכיוון שלא רצינו בית מלון כי הבתי מלון די יקרים במיוחד בסופ״ש.
הייתה לנו אחלה דירה, מקלחת ושירותים בחדר וחלקנו את הבית עם עוד 3 בנות, יש בריכה, הבית עצמו ממש ליד החוף במיקום נוח להגיע איתו לדאון טאון עם אוטובוס.
אגב להשכיר דירה זה אחלה רעיון למי שרוצה לחסוך ולהנות מהאטרקציות שהם מאוד יקרות.
לאחר השני לילות בדירה התחלנו את הקרוז, וכשחזרנו הטיסה שלנו הייתה יום אחרי אז עשינו עוד לילה בבהאמס בבית מלון Courtyard By Marriott, אחלה בית מלון, 5 דקות מהדאון טאון, חדרים מרווחים, בריכות, שירות מעולה, ממש ממליצה עלה לנו 220$ ללילה לזוג.

קצת על הבהאמס ממה שחווינו🏝
הבהאמס זה בעצם מלא איים, מסתבר שהאי הכי קטן זה נסאו ממה שהבנתי מהמקומיים שדיברנו איתם, הרבה אנשים מכל מיני איים של הבהאמס. נסאו מקום מאוד צבעוני, בתים צבעוניים, האנשים בבהאמס הם האנשים הכי נחמדים ואדיבים שתכירו. לא משנה למי תפנו הם יעזרו לכם בהכל באמת אנשים ממש טובים, מאוד נחמדים, מנומסים, סבלניים, אדיבים ברמות ממש מקסימים.
המקום עצמו מאוד יקר, לדעתי מי שמגיע לבהאמס זה או לקחת קרוז, או בית מלון שהוא הכל כלול מכיוון שאין מסעדות, הרוב סגורות והכל טייק אווי. אופציה טובה ויותר חסכונית לקחת דירה ולהכין אוכל. זה מקום באמת להירגע ולהנות מהחופים, והאטרקציות שיש שהן גם מאוד יקרות אבל זה חוויתי.

מזג אוויר☀️
ממה שאני הבנתי ספטמבר זו לא העונה הכי טובה להיות בבהאמס כי זו עונה של הוריקנים וכאלה. לנו היה מזג אוויר טוב היה חם מאוד, שמש רוב הזמן. היה לנו יום אחד שירד גשם אבל הייתה שמש, גם אם יורד גשם לא קר או משהו. ויצא לנו גם ביום האחרון לפני הטיסה שאחר הצהריים היה ממש מבול, וכל היום הייתה שמש מטורפת. להביא בגדים קצרים.

תחבורה🚕
יש אוטובוסים בעלות של 1.25$ והם מגיעים לאיזורים עיקריים בנסאו.
המוניות מאוד יקרות בבהאמס נסיעה של 5 דקות תעלה 10-15$, אז קחו בחשבון שהמוניות מאוד יקרות, סביר להניח שנסיעה מהשדה תעופה לבתי מלון תעלה 30$ ומעלה. בכל מקרה תנסו להתמקח למרות שהם לא נשברים.
הנסיעה למשל לאי פרדייס ששמה נמצא האטלנטיס דיי רחוקה מהשדה תעופה באיזור החצי שעה, ובכניסה לאי יש מעבר שצריך לשלם בכניסה 2-7$, תלוי באיזה כלי תחבורה מגיעים.
כשהיינו בדירה אז בעלת הדירה לקחה אותנו ממקום למקום ושילמנו לה, וביום האחרון מהבית מלון לשדה תעופה לקחמו מונית שעלתה 35$.
כל מקום שאתם רוצים להגיע אליו תשאלו את המקומיים הם ממש עוזרים ואדיבים, ויגידו לכם באיזה תחנה לרדת באוטובוס וכאלה.

דאון טאון🏢
הדאון טאון זה המקום המרכזי בנסאו, זה רחוב מרכזי יש שמה בעיקר חנויות פאנסי כאלה מותגים, תכשיטים, חנויות מזכרות, סופר וכל מיני חנויות קטנות וכדומה.. הסתובבנו שמה קצת, אין מה לעשות שם יותר מידי אלא אם כן אתם רוצים איזה משהו ספציפי שאתם יודעים שקיים שם.
מסעדות ואוכל🍟🍕🥩
בגדול אי אפשר לשבת במסעדות, רוב המסעדות סגורות ומה שפתוח זה רק טייק אווי. יש בדאון טאון מקדונלס, יש באיזור פיצה האט ודו מינוס שאפשר לעשןת משלוחים, KFC, מתחת לגשר שמוביל מהאי פרדייס לנסאו יש הרבה מסעדות כאלה מקומיות שאפשר לאכול.
אוכל כשר- למי שמעוניין לקנות בשר כשר ולהכין לעצמו, יש סופר כשר בשני איזורים בנסאו, אחד בצפון ואחד בדרום שנקרא Solomon’s Fresh Market, אפשר לכתוב את השם במפות ולראות את המיקום. ניתן להגיע לשם גם באוטובוס.

בית חב״ד✡️
הבית חבד בבהאמס לא פעיל, לא ארוחות שישי ולא חג. גם אי אפשר לקנות מהם אוכל או להגיע לארוחות שישי בגלל הקורונה, אז הוא לא פעיל בכלל.
מי שעזר לי הרבה היה יהודה, שהיה בבהאמס בבית חבד והוא עכשיו במיאמי, נעזרתי בו הרבה והוא היה ממש אדיב וניסה לעזור לנו בכל מיני דברים, באמת איש מקסים.

סים קארד📲
נסענו וחזרנו באוטובוס לקניון שלהם שמה, אין שמה יותר מידי, יש שמה חנות שנקראת BTC הכיתוב בצבע טורקיז, קנינו משם סים בעלות של 8$ ל3 ג’יגה.
אטרקציות🤿🏝🐠🐷
לפני הקרוז היה לנו יום מלא לעשות משהו ומאוד רצינו להגיע לאי החזירים, המארחת שלנו הביאה לנו דף עם אטרקציות שאני אצרף לפה למי שרלוונטי.
מי שזה מעניין אותו, יש שני איים שהם עם חזירים, אחד שנקרא Exuma Island, הוא אי דיי מרוחק זה שייט ארוך או טיסה וטיול יום לשם עולה 200-500$.
יש עוד אי, שהוא בעצם עם של חברה שנקראת Sandy Toes, שהאי שלהם נקרא Rose Island, סגרנו אותו איתה דרך הטלפון ושילמנו דרך אתר שהם שלחו לנו במייל. יצאנו ליום שלם שעלה 189$ והוא כולל שנורקלים, ארוחת צהריים, וחזירים.
כל זה קורה באי אחד, בשנורקלים היה יפה, האמת שהארוחת צהריים הייתה מאוד מפתיעה לטובה! אנחנו אוכלים בשר כשר לכן לא אכלנו את הבשר שהיה שמה, היו כמה סלטים ופסטה ואורז ועוד שהשביעו אותנו והיה ממש טעים.
החזירים- אטרקציה מוזרה באיזה שהוא מקום זה קצת מגעיל כי זה בכל זאת חזיר אבל זה פאן. יש להם שמה חווה עם איזה 15 חזירים כל פעם מביאים 3 נכנסים איתם למים, שוחים, מאכילים אותם ובעיקר מצטלמים. בגדול מסחרה של חזירים לתמונות באינסטגרם. בגדול היום הזה היה מאוד כיף, היינו קבוצה של משהו כמו 80 איש, יצאנו בשעה 10 בבוקר מהאי פרדייס יש שמה מרינה קטנה עם מלא סירות, הסירה הייתה גדולה ממש סבבה, וחזרנו באיזור השעה 17:00.

בדיקות קורונה💉🦠
לטיסת יציאה שלנו מהבהאמס היינו צריכים לעשות בדיקת קורונה מסוג אנטיגן. יש שני מקומות שאני מכירה וראיתי שאפשר לעשות בהם בדיקת קורונה מסוג אנטיגן ומסוג PCR.
1. Doctors Hospital- צמוד לבית מלון הילטון, המלון ממוקדם בדאון טאון ממש מרכזי מול המקדונלס אי אפשר לפספס אותו. עלות בדיקת קורונה מסוג אנטיגן 22$, מסוג PCR 134.5$.
2. Bay Street Medical Clinic- נמצא בדאון טאון, צמוד למקדונלס מצד ימין, ומול מלון ההילטון. אני לא יודעת את המחירים שם כיוון שעשיתי בהילטון וראיתי את המקום אחרי שעשיתי את הבדיקת קורונה.
עשינו בדיקת אנטיגן במקום הראשון, תוצאה מגיעה תוך שעה גג לאימייל.

קורונה🦠
מאוד מקפידים פה על מסיכות, בכל מקום, במקומות פתוחים וסגורים אתם תראו את המקומיים כל הזמן עם מסיכות. אם תהיו ללא מסיכה במקום סגור יעירו לכם. אלכוג׳ל בכניסה לכל מקום, חובה לשים! ממש מקפידים.
סגר- בשעה 17 מתחיל להיסגר כל האי, החנויות המקומות שאפשר להזמין לאכול הכל, בשעה 19 כבר הכל סגור.

חיי לילה🎉
אין, הכל נסגר מוקדם ומומלץ לא לצאת מהשעה 21.

קרוז רויאל קאריביאן🛳
אני אתחיל ואומר שזה היה השבוע הכי טוב בחיים שלי, ללא הגזמה.
הקרוז שלנו היה 7 לילות 8 ימים, משבת עד שבת. מדהים!
מתאים גם לאנשים ששומרים כשרות, הבן זוג שלי שומר כשרות והם ממש התחשבו, הוא אכל כמעט כל יום בשר שהגיע בחמגשית עטופה, הם ממש מקפידים על זה כדי שאנשים ירגישו כמה שיותר בנוח. אוכל מדהים, אוירה טובה, יש המון אטרקציות בספינה, אנחנו היינו בספינה שנקראת Adventure Of The Sea, ספינה מדהימה, יש קניון קטן, מסעדות, קיר טיפוס, הרבה בריכות, בריכת גלישה, מגלשות, מגרש כדורסל וכדורגל, החלקה על הקרח(!), קזינו ועוד מלא דברים.
אנחנו שילמנו 4,200 ש״ח לזוג בחדר עם חלון שהוא קצת יותר גדול מחדר סטנדרטי, הקרוז כולל 3 ארוחות ביום, כל האטרקציות שבספינה למעט דברים מסוימים כמו ספא וכו.. אפשר לעשות חבילות שתייה, חבילות אינטרנט, ועוד הרבה דברים. שירות מדהים, יחס אישי והכל אין לי מילה אחת רעה לומר. חוויה מדהימה.
הספינה עוצרת בכמה תחנות, אפשר לצאת ב7 בבוקר ושעת חזרה עד 17 לפי מה שהם קובעים, יש גם אפליקציה שרואים בה הכל, מה אפשר לעשות איזה פעילויות יש.
בקרוז עצרנו באי שנקרא Grand Bahama Island, נחמד ממש לא עשינו שמה אטרקציה מיוחדת ירדנו מהספינה הסתובבנו וחזרנו.
יומיים עצרנו באי שנקרא Coco Pay, זה אי בבהאמס של הרויאל קאריביאן, ממש אי שלהם. חצי ממנו זה פארק מים בעלות של 99$ כניסה, והחצי השני זה חופים, בריכות, יש בר בבריכה ממש מטורף, מוזיקה ממש מסיבת בריכה, יש כדור פורח אומגה דברים כאלה. פארק ממש חלומי וכיף מתאים לכל המשפחה.
עוד יום עשינו עצירה באי קוזומול שבמקסיקו, ומשם חזרנו לבהאמס. יש יומיים-שלושה שהם רק שייט בספינה ויש מלא אטרקציות ומלא מה לעשות. מי שרוצה עוד פרטים וטיפים בכיף אני אשמח לתת כי יש הרבה.
האוכל מדהים! לי לא הפריע שהבשר לא כשר, אכלתי בקר וסטייקים ובאמת האוכל ברמה מאוד גבוהה, שלא לדבר על האוירה, מושיבים אותך מזיזים לך את הכיסא, שמים לך מפית על הברכיים אתה ממש מרגיש בסרט.
שירות מדהים, וזו הייתה חוויה מדהימה אני ממש ממליצה!
הקרוז גם יוצא ממימאי, עם אותו מסלול, וגם עם מסלול יותר קצר מ7 לילות.

דבר אחרון❤️
הקבוצה הזאת לא מלאה בהרבה מידע, אין יותר מידי מענה וגם אין קבוצת וואטסאפ לבהאמס לישראלים.. פגשנו פה ישראלים והם לא היו כלכך אדיבים ועוזרים.. לכן היה לנו קצת קשה להתנייד פה, ולהבין איך הדברים מתנהלים בבהאמס וזה מה שהוביל אותילכתוב את הפוסט. בשביל האנשים שהולכים להגיע לבהאמס, אני אבקש שמי שיכול שיכתוב פוסט אחרי החופשה שלו כי זה באמת יכול לעזור לאנשים הבאים שמגיעים!
לכל מה שרשמתי אני מצרפת תמונות, אני מקווה שעזרתי למי שהולך להגיע לבהאמס, תהנו!

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבהאמס מתחילה כאן