קרוז ממיאמי לבהאמס (קרוז לקריביים ממיאמי)

קרוז ממיאמי לבהאמס הנמצאת בקריביים זה פשוט הגשמת חלום.
שייט לאיים הקריביים ממיאמי עם ספינת פאר, שייט תענוגות לישראלים שאוהבים לחלום בגדול. כל מה שצריך לדעת על הפלגה לבהאמס מארצות הברית (מיאמי)

 


יש המון אפשרויות, אך הקרוז הפופולארי הוא קרוז למשך שבעה לילות, או לקריביים המזרחיים (איי בהאמה, סן מרטן וכו׳) או לקריביים המערביים (האיטי, ג׳מייקה וכו׳).
במהלך הקרוז עוברים ב- 3-4 איים (כולל ירידה וטיול) ובימים הנותרים מפליגים בים.
כמובן שיש גם קרוזים קצרים יותר למשך 3-5 ימים עם פחות יעדים ועצירות.
יש גם כאלה שהולכים על כל הקופה ועושים קרוז בק-טו-בק לקריביים המזרחיים והמערביים יחד למשך שבועיים…

היינו בקרוז קצר יותר של רויאל קריביאן לבאהמס. 5 ימים. עלה בערך חצי. האוניה פחות גדולה וחדישה אבל בהחלט מרשימה. לא בילינו הרבה בחדר, ולא היה לנו חשוב שיהיה גדול במיוחד ואפילו ההתעקשות על החלון היתה מיותרת.
הקרוז כלל גם עצירה בחוף קוקוקיי הפרטי המדהים. יש בכל מיני תקציבים ונדמה לי שבקרניבל אפילו זול יותר. בהחלט חוויה!

ספינה כמה שיותר גדולה אכן מומלצת, המיקום המועדף במקרה כזה הוא גם במרכז הספינה וגם במרכז מבחינת הגובה – כלומר לא הקומות הגבוהות ביותר.
מי שסובל יכול לקחת כדורים (שניתן לקבל על הספינה) אשר אמורים להקל, אבל גם ברוב הביקורות שקראתי, הרוב ציינו שעל הספינה הזאת כמעט לא מורגש כלום (גם מבחינת הרגישים יותר).
העונה המומלצת ביותר להפלגות: נובמבר-אפריל.

אבל, במיוחד על ספינות כאלה גדולות, יש המון סוגי חדרים ורמות מחירים – חדר פנימי ללא חלונות, חדר עם חלון בלבד, חדר פנימי עם מרפסת, חדר עם מרפסת חיצונית, חדרי משפחה והרבה סוגי סוויטות.

רוב הקרוזים יוצאים מפורט לודרדייל, מיאמי ואורלנדו.
החברות המוכרות יותר הן רויאל קריביאן, קרניבל קרוז ודיסני (לקהל צעיר יותר), לשתיים הראשונות יש קשר יהודי/ישראלי (סתם הזכרתי את זה…).
לרויאל קריביאן ולקרניבל קרוז יש חברות בת, וחלקן עושות הפלגות ׳בוטיק׳ (כמו ׳סלבריטי׳ של רויאל, ו׳פרינסס׳ של קרניבל) ובדר״כ יהיה בהם קהל מבוגר יותר.
כמובן שיש עוד חברות כמו הולנד אמריקה, נורוויג׳יאן, ויקינג, ואחרות.
החברות מפעילות קרוזים, כולל שייט נהרות, בכל העולם.

החברה שנותנת את הטון היא רויאל קריביאן, אשר יש לה את הצי המגוון והמודרני ביותר.
ניתן להתרשם מ׳אואזיס קלאס׳ – הספינות הגדולות בעולם (כ-230,000 טון), יש שתיים כאלה (אואזיס ואלור) ותצטרף אליהן עוד אחת בשנה הבאה (׳הרמוני אוף דה סיז׳ – שתהפוך לגדולה בעולם).
׳קוואנטום׳ קלאס, גם של רויאל קריביאן, נחשב למודרני ביותר ובו ספינות קטנות יותר (כ-160,000 טון).

אנחנו בחרנו ב- 'Oasis of the Seas' של רויאל קריביאן להפלגה של שבעה לילות בקריביים המערביים.
מדובר על אחת משתי הספינות הגדולות בעולם, ממש עיר על המים, והנתונים פשוט מדהימים: 18 קומות, 6,300 נוסעים + 2,400 אנשי צוות (!), הספינה מחולקת ל-7 ׳שכונות׳, 24 מסעדות, בתי קפה וברים, קזינו, חדר כושר ענק, מסלול ריצה מסביב לספינה, טיילת, פארק (עם צמחייה אמיתית…), קניון, ספא, מועדון ילדים, איזור מבוגרים, מספר בריכות, מתקן אומגה, בריכת גלישה, אולם מופעים, משטח החלקה על הקרח, מגרשי ספורט, מספר חדרי אוכל ענקיים, ספרייה, ועוד…

בדר״כ עלות של קרוז כזה מתחילה ב-800 דולר לאדם (כשמזמינים הרבה זמן מראש) לחדר הפשוט ביותר (חדר פנימי) והמחיר כמובן עולה ככל שעולים ברמה (חדר חיצוני, חדר עם מרפסת, סוויטות וכו׳…) ויכול להגיע לכמה אלפי דולרים לאדם.
בנוסף לחדרים שהזכרתי יש גם חדרי משפחות (או שניתן לקבל חדרים מחוברים).
ניתן להזמין מקומות ישירות מהחברה, אך ניתן לעבוד גם עם סוכן מקומי – סוכן טוב יציע מחירים זהים פחות או יותר.

יש לזכור שרבים מחכים לרגע האחרון ובעצם יכולים לנצל מקומות פנויים (במידה ונשארו…) במחירים מדהימים – יש אמריקאים שזה כמו ספורט לאומי בשבילם והם תמיד מוכנים עם מזוודה בצד 
כמובן שלישראלים זו אופציה פחות מומלצת, כי בדרך כלל זו חופשה שמתוכננת הרבה זמן מראש, ובגלל המרחק ועלות הטיסה, משלבים את הקרוז עם טיול ארוך יותר (בתחילתו או בסופו).

במעמד ההזמנה, בניגוד למלון, משריינים חדר מראש ויודעים בדיוק היכן נהיה ממוקמים על הספינה.
בספינות בסדר גודל כזה לא מרגישים כלל את ההפלגה, אך בכל אופן, למי שרגיש, ההמלצה היא לקחת חדר כמה שיותר במרכז הספינה.
לפעמים ניתן להזמין חדר בדרגה מסויימת, ללא שריון מקום מראש – בעלות מוזלת – ורק ביום ההפלגה לקבל את מספר החדר, לפי זמינות.

אנחנו בחרנו בסוויטת ג׳וניור, בקומה 11, הממוקמת במרכז האונייה.
החדר מרווח, כולל איזור שינה, ספה ופינת ישיבה, חדר רחצה, חדר ארונות קטן, ומרפסת נחמדה.
מדובר על אירוח ברמה של 5 כוכבים על בסיס הכל כלול, ככה שה- VFM גבוה ביותר בהתחשב בעובדה שמדובר על 7 לילות עם אוכל ושתייה חופשיים, הצגות, מופעים, אטרקציות, וביקור במספר איים.
כמה שבועות לפני ההפלגה ניתן לבצע צ׳ק-אין באתר חברת הספנות או באמצעות הסוכן.
יש ליידע את הסוכן, או לזכור לעדכן מאוחר יותר באתר, בשעה שאתם מעוניינים לאכול את ארוחת הערב בחדר האוכל המרכזי (הושבה במחזורים קבועים), ובסידור המיטות המועדף בחדר שלכם.

לאחר הרשמה קצרה לאתר, ניתן לקבל את כל הפרטים על ההפלגה הקרובה, לחתום על הצהרת בריאות על מנת להיכנס לאטרקציות באונייה ולהשתתף בסיורים מאורגנים באיים.
יש לבדוק מתי נפתח חלון הזמן להזמנות דרך האתר (הוא נפתח מספר שבועות לפני ההפלגה ונסגר כ-3 ימים לפני העלייה לאונייה) – בחלון הזמן הזה ניתן לשריין מקומות להופעות ולהצגות על האונייה לפי ימים ושעות (לפעמים יש הצגות איכותיות – ברמה של ברודוויי – ומופעים מבוקשים, לכן רצוי לשריין מקומות מראש), להזמין אטרקציות, סיורים וטיולים מאורגנים על האיים השונים, וניתן להזמין מקום במסעדות המיוחדות על האונייה (Specialty Dining).
ניתן גם לשלם באתר על ׳חבילת טיפים׳ מראש ובמרוכז (לפי מה שזכור לי החבילה נעה בין 70 ל-84 דולר, לפי סוג החדר, לכל ההפלגה).

ההצגות והמופעים לא עולים כסף (והם בהחלט ברמה גבוהה).
המסעדות המיוחדות על האונייה עולות כ-15 עד 40 דולר לאדם (מסעדת בשרים, מסעדה צרפתית, מסעדה יפנית וכו׳) – לא חובה, אך חלקן בהחלט שוות את המחיר והחוויה נהדרת.
יש כמובן גם ׳ארוחת שף׳ מצומצמת למספר מוגבל של משתתפים, שבה השף יסביר על כל אחת מהמנות (ארוחת טעימות) וכוס יין מיוחד ושונה ילווה כל מנה, כל זה במחיר לא שווה לכל נפש של כ-115 דולר לאדם.
הסיורים והטיולים המאורגנים על האיים יחלו בעלות של כ-20 דולר ועד כ-150 דולר לחבילת טיול שלמה (לעיתים כולל ארוחות) – כמובן שיש גם אטרקציות וטיולים יקרים יותר – בגדול, ניתן לעשות טיולים עצמאיים ולקחת טיולים מקומיים במחירים זולים הרבה יותר, אך מצד שני כאשר אתה בטיול מאורגן מטעם הספינה, יש לכם אחריות מלאה ובמידה וקורה משהו (כמו עיכוב) תהיה התחשבות מלאה.
ניתן לבצע את כל ההזמנות שהזכרתי גם על הספינה, אך לעיתים חלק מהמקומות נגמרים, ויש גם תורים ארוכים בדלפקי ההזמנות.
ניתן לעשות גם סיור ׳מאחורי הקלעים׳ על הספינה, שאורך כמה שעות וכולל ביקור בגשר הפיקוד ופגישת אנשי צוות (התענוג לא זול, כ-150 דולר לאדם).

כפי שאמרתי, ההפלגה היא על בסיס הכל כלול, וזה כולל גם רום סרוויס למשל (ללא הגבלה וללא כל תוספת), אך יש גם ׳חבילות שתייה׳ מורחבות שניתן לרכוש, כמו חבילת משקאות קלים ללא הגבלה ב-150 דולר לאדם (מכונות עם עשרות סוגי משקאות קלים ומוגזים פזורות בספינה), או חבילת פרימיום הכוללת אלכוהול חופשי ב-450 דולר לאדם…
ניתן גם להזמין מראש חבילות מיוחדות לחדר (כמו אלכוהול לכבוד אירוע כלשהו, קישוטים לחגיגה או הפתעה, ומים מינרלים למשך ההפלגה).
אנחנו ויתרנו על חבילת המשקאות, אך הזמנו מראש טיולים בכל אחד מהאיים, הצגות ומופעים על האונייה, ומספר מסעדות – התמורה הייתה טובה בהחלט.

מומלץ להגיע סמוך לנקודת ההפלגה לפחות יום לפני, על מנת להתארגן, לקנות דברים שחסרים (שיהיו מאוד יקרים בקניון על הספינה), ועל מנת להגיע בזמן ביום ההפלגה.
את המזוודות מוסרים לפני הכניסה למתחם הספינה, ובמידה ומגיעים מוקדם, בסמוך לפתיחת השערים, תהליך העלייה לספינה יהיה זריז וייקח כ-20 דקות עד חצי שעה (לאורחי הסוויטות יש עמדות מיוחדות והתהליך קצר עוד יותר) – זה כולל קבלה בעמדה, מסירת מסמכים, צילום, מסירת פרטי כרטיס אשראי (לאקסטרות על הספינה), קבלת כרטיס חכם ועלייה לספינה.
הכרטיס החכם יהיה צמוד אליכם במהלך כל ההפלגה, הוא ישמש לזיהוי שלכם, לירידה ועלייה לספינה במהלך העצירות באיים ולקניות ותשלום על אקסטרות בספינה – הכל על מנת להקל עליכם לבזבז כמה שיותר כסף… 

במידה ועולים לספינה מוקדם, מומלץ להתחיל ליהנות מחלק מהאטרקציות ללא תורים, ובכל אופן, להתחיל לסייר בספינה ולהכיר אותה – המזוודות יגיעו לחדר מאוחר יותר.
ניתן לשכור מכשירי אייפון לשימוש על הספינה ולהתקשרות אחד עם השני – לדעתי מדובר על סכום סמלי או אפילו בחינם (יש לעשות את זה מייד כשעולים על הספינה, כי המלאי מוגבל).
ניתן גם לרכוש חבילות גלישה רגילות למהלך ההפלגה, אבל מדובר על מחירים מטורפים.

ייקח לכם בערך יום-יומיים להתמצא ולהכיר את רוב החלקים בספינה, אחרי הכל מדובר על מקום ענק…
במספר פינות על הספינה יש מפת התמצאות שתעזור לכם להבין איפה אתה נמצאים ואיך להגיע למקומות מסויימים.
ניתן להיכנס למסך החכם בחדר ובכל רגע נתון לבדוק את החשבון וההוצאות על הספינה, להזמין שירות חדרים (בחינם), ולראות את התוכנית לימים הקרובים.
אנחנו חששנו מהאווירה על הספינה ומריבוי מבוגרים, אך שמחנו לגלות קהל מגוון לחלוטין – צעירים, מבוגרים, משפחות (מכל העולם, אך עם רוב אמריקאי).
בנוסף, למרות הכמות העצומה של האורחים ואנשי הצוות, לא מרגישים צפיפות ואין בעיות במעליות או בגישה למקומות ציבוריים.
הצוות על הספינה מאוד מגוון, ואנשי הצוות מגיעים מכ-70 מדינות שונות (!).

החדרן הקבוע שלכם ידאג לסדר את החדר פעמיים ביום, הוא יקבל מכם בקשות מיוחדות, ישאיר לכם פסלי חיות ממגבות על המיטה יחד עם תוכנייה ליום המחרת, וידאג לטיפ שלו בסיום ההפלגה (וברוב המקרים בהחלט מגיע לו טיפ).
בחדר האוכל המרכזי (ארוחת ערב) יהיה לכם שולחן ומלצר קבועים, ולאחר ארוחה אחת הוא כבר יזכור בדיוק מה אתם אוהבים ולא אוהבים, ובארוחה לאחר מכן הכל יהיה מוכן כפי שאתם אוהבים – השירות פשוט מדהים.
באחד הערבים תהיה ארוחת ערב חגיגית בהשתתפות הקפטן.
ניתן כמובן לאכול במהלך היום, וגם בארוחות הבוקר והערב במספר מקומות הפזורים על הספינה ולא חייבים להתמקד או להגיע שוב ושוב לאותו המקום.
ברוב האיזורים בספינה אין קוד לבוש, אך בחדר האוכל המרכזי ובמסעדות המיוחדות מפרסמים קוד לבוש (למרות שהם גמישים וניתן לראות חריגים).

חובה להזכיר את ״יועצת הקניות״ של ההפלגה ואת הצוות שלה… אצלנו זאת הייתה ג׳נה, ובכל מקרה כמעט תמיד מדובר על בחורה אטרקטיבית וחייכנית שהגברים ייהנו להסתכל עליה בזמן שהיא משכנעת את הנשים לבזבז כסף על שופינג בספינה ובירידות מהספינה… 
״יועצת הקניות״ תחפור לכם בערוץ הקניות על המסך בחדר, היא תערוך מפגשי ייעוץ לפני עצירות באיים, תחלק פרסים, תערוך מכירות מיוחדות על הספינה, ותשלח לכם קופונים לחדר – הכל כדי שהיא תקבל ׳קומישן׳ מהקניות שלכם.
אני מאמין שלא פעם תשמעו את השם ׳דיאמונדס אינטרנשיונל׳ – מדובר על רשת של חנויות יהלומים ותכשיטים שפזורה באיים הקריביים (גם שם יש קשר יהודי-ישראלי, ויש גם לא מעט ישראלים שעובדים עבורם).

המסלול שלנו: הפלגה מפורט לודרדייל (פלורידה) –> עצירה בהאיטי –> עצירה בג׳מייקה –> עצירה בקוזומל (מקסיקו) –> חזרה לפורט לודרדייל (עוברים בסמוך לקובה).
בהאיטי עוצרים באי לבאדי, שהוא בעצם אי פרטי של רויאל קריביאן (הם חכרו אותו מהמדינה ל-40 שנה…), האי נקי ומטופח, וחברת הספנות מארגנת בצהריים ארוחת ברביקיו מצויינת שכלולה במחיר.
יש גם כמה ימי הפלגה בים ללא עצירה – בימים אלה מומלץ ׳לחרוש׳ את האונייה וליהנות מכל האטרקציות.

אנחנו הפלגנו באמצע מרץ והיה מזג אוויר מצויין ולא חם מדי (22-28 מעלות). בסופו של דבר הייתה חוויה מדהימה ואנחנו מחכים לפעם הבאה – לא כל כך משנה לאן, העיקר שתהיה ספינה מפנקת…

לדיסני יש אכן ספינות שמכוונות לקהל הצעיר.
אך גם בספינות של רויאל קריביאן יש המון אטרקציות ופעילויות לילדים.
לדיסני אין ספינות שמזכירות את הגודל וההיצע של ׳אואזיס קלאס׳, אז לא בטוח שתקבלו את אותה החוויה (מצד שני, כל אחד מחפש חוויה אחרת…). יש המון פעילויות לילדים, יש בריכת ילדים, מתקנים לילדים, מועדון לילדים, אוכל שילדים אוהבים, פארק מים לילדים באיים, ועוד…

ממליץ לכולם, לפני הזמנה (ובנוסף לכל מה שהסוכנים מספרים לכם), לבדוק ביקורות על חברת הספנות ועל הספינה הספציפית שאתם מתעניינים בה – אחד האתרים הטובים הוא Cruise Critic והוא ייתן לכם מידע מלא.

מבקשים לא להכניס אלכוהול לספינה (אבל יש כאלה שעושים את זה).
אם חוגגים, ניתן גם להזמין מראש בקבוק לחדר (וקישוטים) לפני שמגיעים.
לגבי אלכוהול באופן כללי על הספינה, ניתן לרכוש חבילת אלכוהול מלאה, שכוללת את כל סוגי השתיה, ללא הגבלה, במהלך השייט – לפי מה שאני קראתי זה משתלם רק אם שותים הרבה (מעל ל-7-8 משקאות ביום).
אם שותים פחות מזה, ניתן להשיג משקאות טובים במחירים סבירים (ובדר״כ כמות האלכוהול נדיבה).
יש זוגות שמנצלים את המצב, רק אחד מהם עושה חבילת אלכוהול, והם חולקים… אבל זה יכול להיות בעייתי.

אגב טיפים, הם לא חובה.
מחייבים אותך בסכום ידוע מראש בחיוב פ'ר יום
אך אם אתה בוחר שלא יחייבו אותך עליך לפנות למרכז הקבלה שלהם ושם אתה לפי מספר החדר מבקש ביטול החיוב.
בערב האחרון נהוג לתת למלצר הקבוע שלך את מעטפת הטיפים.
ולהשאיר לחדרן שליווה אתכם.
שוב, אם אתה בוחר שלא להיות מחויב דרך האשראי.

התפרסם בחו"ל זה כאן.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבהאמס מתחילה כאן